Frank Hermans is bij Gijsbers Installatietechniek verantwoordelijk voor de planning van de servicemonteurs. Hij zorgt ervoor dat de monteur op tijd op de stoep staat en dat storingen zo snel mogelijk opgelost worden. Maak kennis met deze planner wiens roots eigenlijk in de autobranche liggen.
“Ik ben altijd planner geweest. Dat werk deed ik bij een aantal autobedrijven, ook buiten de regio. Ik had de wens om bij een bedrijf als planner ín de Kempen aan de slag te gaan. Dat hoefde niet per se in de autowereld te zijn. Ik heb me een beetje georiënteerd en kwam bij Gijsbers Installatietechniek uit. Ik heb geen brief geschreven of cv opgestuurd; ik ben van de directe aanpak, gewoon bellen. Dat wordt hier gewaardeerd en is de gangbare manier van werken binnen het bedrijf.
Ik maak de dagelijkse planningen voor de service en onderhoudscontracten die we hebben lopen met onze klanten. Uiteraard komen daar de ‘spoedjes’ tussendoor. Ik maak zelf de inschatting hoeveel haast geboden is. Een bakker wiens oven het niet doet, betekent grotere spoed dan een particulier met een kapotte verwarming in de herfst. Uiteraard wordt iedereen zo snel mogelijk geholpen, meestal binnen 24 uur. Tot vijf uur ben ik verantwoordelijk voor de telefoontjes die binnenkomen, daarna neemt de monteur die storingsdienst heeft de telefoon aan. Alle monteurs hebben om toerbeurt dienst.
Bij de start van het dienstverband had ik weinig kennis van installatietechniek. Door veel naar monteurs te luisteren en dingen te onthouden, groeit de kennis vanzelf. In mijn beleving doe je de meeste kennis niet op school op, maar op de werkvloer. In de gemoedelijke sfeer waarin we werken, is altijd ruimte voor het delen van kennis. We hebben een mooie groep collega’s die in de Kempische mentaliteit mooie diensten wegzetten. Onze kernwaarde is: afspraak is afspraak en dat is voor mij als planner natuurlijk heel belangrijk.”